Cześć!

Z miłości do biegania!

Śledź moje poczynania!

Czwartki z Szefem część VI

VIczęść serii pod tytułem „Czwartki z Szefem” już jest! Wracamy dzisiaj do tematu, od którego zaczęliśmy tą serię, czyli do ryb! Tym razem na naszych talerzach pojawi się łosoś! Zawsze myślałem, że danie z łososiem jest trudne do wykonania, ale już wiem, że to nie prawda. Jeżeli jesteście ciekawi w jaki sposób można przygotować tą rybę to zapraszam do naszej kulinarnej podróży!

– Cześć Szefie! Co tym razem dobrego możemy przygotować, może masz jakiś ciekawy pomysł?

-Tomek dawno nie robiliśmy niczego rybnego, dlatego tym razem powinniśmy zadbać o osoby, które właśnie uwielbiają ryby!

-Ja sam je uwielbiam! W takim razie pora udać się do kuchni i przyrządzić coś dobrego! Co to będzie?

-Będzie to ryba, którą chyba każdy lubi, bogata w składniki odżywcze. Przekonasz się, że wcale nie tak trudno takie danie zrobić. Przygotujemy:

Łosoś w cieście francuskim, pieczony kalafior z mchem pietruszkowym

E2E8831B-CD61-4912-8765-03AE6D31E707

Przepis:

  • Filet z łososia-200gr
  • Ciasto francuskie-200gr
  • Jajka-1szt
  • Natka pietruszki-100gr
  • Kasza kus-kus-100gr
  • sok z cytryny-20ml
  • Kalafior-150gr
  • sól
  • biały pieprz


Przygotowanie:

Filet z łososia dopraw solą i białym pieprzem zawiń w ciasto francuskie, posmaruj rozmąconym jajkiem i piecz w temp.190 stopni 20min. Kaszę zalej gorącą wodą wymieszaj oraz dopraw do smaku solą odrobiną soku z cytryny i cukru. Wymieszaj z posiekaną bardzo drobno natką pietruszki. Kalafior porwij w różyczki gotuj ok 8min odcedz „przypal” na suchej patelni dopraw. Można podawać z plasterkami rzodkiewki i wstążkami zielonego ogórka.

 

Wartości odżywcze:

Dzisiaj nasi biegacze będą mieli sporą dawkę białka i tłuszczy bardzo dobrej jakości! Ale nie tylko, co kryje nasz przepis, zobaczcie sami:

Łosoś- doskonałe źródło omega3 i omega6(redukują zmęczenie), źródło pełnowartościowego białka, a także witamin A,D,E(rozpuszczalnych tylko w tłuszczach), oraz tych z grupy B

Jajka- jest to źródło najlepiej przyswajalnego białka, zawiera lecytynę(obniża poziom cholesterolu), jest to źródło niemal wszystkich witamin i minerałów.

Pietruszka- to dobre źródło potasu, którego zadaniem jest regulacja ciśnienia krwi oraz pomaga w myśleniu i koncentracji.

Kasza kuskus- jest to dobre źródło naszego paliwa, czyli węglowodanów. Oprócz tego zawiera sporą dawkę żelaza(poprawia jakość krwi), zawiera również potas, magnez, cynk(poprawiają prace mózgu oraz nasz metabolizm)

Kalafior- posiada niski indeks glikemiczny( dobry dla cukrzyków), pomaga w walce ze stanami zapalnymi stawów.

Cytryna- pobudza wydzielanie soków trawiennych, sprzyja odchudzaniu oraz oczyszczaniu organizmu.

31460782_1952354508411466_120731848518139904_n

Sporo zdrowia na talerze! Tym razem zadbaliśmy o dobre źródło nie tylko białka i węglowodanów, ale także tłuszczy! Nasz organizm z pewnością będzie nam dziękować za spożycie takiej bomby witaminowej! Życzymy smacznego:

Łukasz i Tomek!

No Comments

Post A Comment