Cześć!

Z miłości do biegania!

Śledź moje poczynania!

Czwartki z Szefem część VII

VII część serii pod tytułem „Czwartki z Szefem” już dostępna! Tym razem mamy dla Was coś co idealnie sprawdzi się w nadchodzące gorące dni! Smoothie to idealny napój, który nie tylko nawodni nasz organizm, ale także dostarczy sporej dawki witamin i minerałów! Kto chętny na taki napój?

-Hej Łukasz! Nadchodzi lato, a temperatury coraz wyższe. My biegacze mimo tego trenujemy w pocie czoła. Masz coś co sprawdzi się w takich warunkach?

-Johnnie znasz mnie, pewnie że coś mam! Będzie to bomba witaminowa, składająca się głównie z wody, więc sprawdzi się to doskonale.

-Domyślam się, że będzie to jakiś napój, już nie mogę się doczekać, co będziemy robić?

-Bingo! Będzie to napój, ale nie zwykły napój, dzisiaj przygotujemy:

Smoothie w trzech kolorach

B5ED0593-0426-4AC6-B6F1-6FA359E2AAD3(1)

Przepis:

 

Smoothie „zielony”

  • Sok pomarańczowy-300ml
  • Szpinak liście-30gr
  • Gruszka-1szt
  • Kiwi-1szt

Owoce obieramy blendujemy z szpinakiem i sokiem, można dodać odrobinę soku z limonki

Smoothie „żółty”

  • Mleko kokosowe-300ml
  • Ananas-100gr
  • Mango-1szt

Owoce obieramy blendujemy z mlekiem kokosowym, można posypać wiórkami kokosowymi bądź odrobiną cynamonu.

Smoothie „czerwony”

  • Sok Multiwitamina-300ml
  • Arbuz-100gr
  • Truskawka-100gr
  • Żurawina ze słoika-1łyżeczka

Owoce miksujemy z sokiem,przecedzamy przez sitko żeby pozbyć się pestek arbuza, można dodać do miksowania kilka listków mięty lub świeżej bazylii

 

Wartości odżywcze:

Dzisiaj będziemy mieli spooorą dawkę witamin i minerałów, a duża ilość wody spowoduje że kaloryczność tych napojów będzie niska! A co kryją nasze smoothie w sobie:

Sok pomarańczowy  – to przede wszystkim źródło witaminy C i beta katotenu. Nam mówi to szczególnie to, że reguluje pracę serca(potas) oraz pozytywnie wpływa na skórę.

Szpinak bomba witaminowa, lecz dla biegaczy ważne szczególnie to że zapobiega osteoporozie, zwiększa odporność, a także obniża poziom ciśnienia.

Gruszka –jest to dobre źródło jodu, czy potasu. Jednak biegacze powinni pamiętać, że spożywanie tego owocu zapobiega osteoporozie, a także obniża ciśnienie.

Kiwi –źródło witamin i minerałów. Dla sportowców ważne jednak to iż zawiera dużą ilość witaminy C, poprawiającą odporność, a błonnik poprawia pracę jelit.

Mleko kokosowe –zawiera między innymi krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe. Nam jednak może to podpowiedzieć to, że obniżają one apetyt, a także przyspieszają spalanie tłuszczu.

Ananas –źródło manganu, miedzi czy żelaza. Jest to dla nas podpowiedź, że spożywanie tego owocu pomaga w tworzeniu ważnego dla biegaczy kolagenu, a także wzmacnia nasze kości.

Mango –kolejne źródło potasu, witaminy C i wielu innych mikroskładników. Polecany dla biegaczy, którzy potrzebują zrzucić parę zbędnych kg! Jego błonnik wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej.

Arbuz –zawiera potas, magnez, czy witaminy A i C. Dla nas jednak ważne to, że magnez w arbuzie zwiększa elastyczność naczyń krwionośnych, a więc krew szybciej dojdzie do naszych mięśni!

Truskawka –dobra dawka witaminy C, oraz kwasu elagonowego. Nazwa kwasu wiele nie podpowiada, ale jego działanie to wsparcie ważnego dla biegaczy układu odpornościowego!

Żurawina –źródło witamin C,E,K oraz sodu, miedzi oraz potasu. Dla nasz szczególnie ważne to iż zawiera ona najważniejsze elektrolity dla biegaczy, których tracimy bardzo dużo wraz z potem.

29472250_1932233843756866_2332615882143410405_n

Samo zdrowie, tym razem nie na talerzu a w szklance! Nasz organizm składa się z 65-70% wody, dlatego warto pamiętać o jej piciu. Jednak takie napoje, które dziś serwujemy mają w sobie dodatkowo dużo witamin i minerałów, które pomogą nam w lepszym nawodnieniu i wzmocnią nasz organizm. Smacznego życzą:

Łukasz i Tomek!

No Comments

Post A Comment