Cześć!

Z miłości do biegania!

Śledź moje poczynania!

Czwartki z Szefem część VIII

VIII część serii pod tytułem „Czwartki z Szefem” już dostępna! Tym razem mamy dla Was coś w stylu wegetariańskim! Nie zapomnieliśmy jednak o naszych biegaczach, którzy dzięki takiej potrawie uzupełnią niedobory glikogenu w mięśniach po wykonanej ciężkiej jednostce treningowej!

-Hej Łukasz! Ostatni jak widzisz miałem bardzo mało czasu, stąd ta przerwa w naszym cyklu kulinarnym. Jednak już pora wrócić i przygotować coś dobrego dla naszych biegaczy! Masz jakiś pomysł?

-Johnnie znasz mnie, pewnie że coś mam! Tym razem przygotujemy posiłek idealny dla tych, którzy chcąc zjeść coś dobrego i przy okazji uzupełnić glikogen mięśniowy!

-Nie mam pojęcia co to może być! Ale już nie mogę się doczekać, co będziemy robić?

– Będzie to posiłek w stylu wege, ale nie taki zwykły, podrasowany dla biegaczy! Dzisiaj przygotujemy:

Pieczona papryka z wędzonym serem i pieczarkami

3D3131A1-C734-4BCA-AF24-6754B7E79E57

Przepis

Składniki:

  • Papryka czerwona-1szt
  • Ryż-100gr
  • Pieczarki-100gr
  • Cebula-50gr
  • Groszek mrożony-50gr
  • Jajko-1szt
  • Ser wędzony-50gr
  • Oliwa z oliwek-50ml
  • sól,pieprz do smaku
  • majeranek-szczypta
  • czosnek-1ząbek

 

Przygotowanie:

Paprykę przekrawamy na pół oczyszczamy, ryż gotujemy, na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy posiekaną cebulę, rozgnieciony ząbek czosnku pokrojone w plasterki pieczarki, groszek mrożony studzimy, dosypujemy ugotowany ryż ,jajko doprawiamy solą pieprzem i majerankiem, mieszamy nadziewamy połówki papryki posypujemy startym serem i zapiekamy w piekarniku w temp.180st. przez 20 min.

Wartości odżywcze:

Dzisiaj będziemy mieli posiłek pełnowartościowy, bogaty przede wszystkim w węglowodany, a także witaminę C oraz potas! A co więcej znajdziemy, zobaczcie poniżej:

Papryka czerwona jest to przede wszystkim doskonałe źródło witaminy C(ma jej 4x więcej niż cytryna). Kolejnym jej atutem jest zawartość przeciwutleniaczy, które spowalniają procesy starzenia!

Ryż to cenne źródło węglowodanów potrzebnych biegaczowi, a także potasu(reguluje ciśnienie krwi), żelaza(poprawia odporność), czy magnezu(zwalcza wystąpienie skurczy mięśni)

Pieczarki zawierają cenny błonnik, który pomaga obniżać poziom cholesterolu. Pieczarki dostarczają znacznie więcej witaminy B(poprawia funkcjonowanie układu nerowowego) niż warzywa.

Cebula to źródło przede wszystkim witaminy C i potasu. Dodatkowo jeszcze posiada właściwości lecznicze, ma działanie bakteriobójcze.

Groszek mrożony to warzywo bogate jest  w witaminy z grupy B, a także żelazo, potas, cynk. Mówiąc krótko, groszek pozytywnie wpływa na pracę naszych mięśni, serca a także kości!

Jajko jest to źródło najlepiej przyswajalnego białka, zawiera lecytynę(obniża poziom cholesterolu), jest to źródło niemal wszystkich witamin i minerałów.

Ser wędzony to źródło białka w diecie, a także witaminy A(wzmacnia nasze kości) i D(odpowiada za mineralizacje kości), które rozpuszczane są tylko w tłuszczach.

Oliwa z oliwek jest to źródło „zdrowych” tłuszczy nienasyconych z rodziny Omega 3 i 6, a także witaminy E(polepsza jakość skóry) . Dodatkowo oliwa łagodzi stany zapalne.

Czosnek to naturalny antybiotyk, zwalcza problemy z układem oddechowym, usprawnia pracę układu trawiennego!

31437418_1952354468411470_38203639608639488_n

Jak zawsze na naszym talerzu zaserwowane zostało wszystko to co zdrowe! W tym posiłku mamy sporo węglowodanów, a także białka i „zdrowych” tłuszczy, których nie trzeba się bać! Wiele witamin i minerałów, które tutaj mamy usprawnią i wzmocnią nasz organizm, przez co będziemy gotowi do dalszych treningów! Smacznego życzą:

Łukasz i Tomek!

No Comments

Post A Comment